Az INOS-Projekt segítségével gyerekjáték lesz.
A nyílt hozzáférés, a civil tudomány, és a nyílt innováció mind növelik a kutatás és fejlesztés minőségét. Sőt, ösztönzik a nyilvánosságot a tudományos tevékenységekben történő aktív részvételre. Szerencsére a felsőoktatási intézmények egyre gyakrabban szerveznek tudományt promotáló rendezvényeket a nyilvánosság számára, mint pl. a hackatonok vagy knowledge cafék. Az INOS-Projekt tulajdonképpen nekik segít.
Az ilyen jellegű rendezvények a tudás átadásán túl gyakran fontos témákban bővítik a résztvevők készségeinek és kompetenciáinak eszköztárát. A kompetenciafejlesztés legtöbbször tréning formájában történik, ahol a résztvevők közösen dolgoznak egy projekten vagy egy adott feladat megoldásán, amelyhez új technikai ismeretekre vagy soft skillekre van szükség.
Az Open Science/Citizen Science/Open Innovation témakörében pedig elengedhetetlen az ismereteink folyamatos bővítése és a kompetenciafejlesztés. Az INOS-Projekt célja, hogy az ilyen jellegű tréningek esetében pedagógiai támogatást nyújtson a felsőoktatási intézményeknek és a szervezőknek.
A felsőoktatási intézmények részére készítette el a projekt azt az eszköztárat, amelynek segítségével professzionális módon szervezhetők a tudás átadására és kompetenciafejlesztésre szolgáló események a nyílt tudomány témakörében.
A toolbox tartalma:
- A tanulási folyamat megtervezése
- A tanulás céljának meghatározása
- Különböző sikermutatók és válaszok gyűjteménye az ismétlésen alapuló tanulási folyamat megtervezéséhez és annak fejlesztéséhez
- Dokumentáció a pedagógiai tényezőkhöz, melyek a fejlesztéshez is használhatók
- Oktatói értekezés a nyílt tudományhoz kapcsolódó tevékenységekről
Az oktatói segédlet könnyen átilleszthető a tudományos kommunikációtól független témába is, így bárkinek hasznos lehet, aki gyakran szervez tréningeket.
Forrás: https://inos-project.eu/