Kalauz a tudományos kommunikációban
Így írj vonzó címet!

Így írj vonzó címet!

2 perc olvasási idő

Címet adni a tudományos munkánknak első ránézésre nem is tűnik olyan bonyolultnak. Ha jobban belegondolunk, hogy milyen is a jó cím, akkor nehezen tudjuk ezt megfogalmazni, mert az nem elég, hogy legyen figyelemfelkeltő. Sokan a könyv borítója alapján döntik el, hogy elolvassák-e az adott könyvet vagy sem. Ez a téves hozzáállás megállja a helyét a tudományos írások címeivel szemben is.

A mai írásunkban bemutatunk 3 igazán egyszerű tippet, hogy ne okozzon fejtörést a címadás. Ha kíváncsi vagy melyek ezek, olvass tovább!

A jó cím…

  • kutatásunk lényegét pár sorban összegzi
  • felkelti az olvasó érdeklődését
  • kitűnik az adott tudományterület hasonló írásai közül 

3 tipp a megnyerő címért

Legyen egyszerű, rövid és hangzatos!

Tartsuk szem előtt, hogy a cím elsődleges feladata az, hogy kutatás lényegét tükrözze. Használjunk inkább igéket, összetett, nyakatekert mondatok kreálása helyett, és mellőzzünk minden felesleges részletet! Adódik a kérdés, hogy hány szóból áll az ideális cím? A válasz a szakértők véleménye szerint 10-12 szó. 

Tartalmazza a cikk kulcsszavait!

A címnek tartalmaznia kell a kutatásunk kulcsszavait, ha nem is összeset, de legalább a többségét. Hogy miért fontos? Gondoljunk csak bele, hogy a mi is kulcsszavak alapján keresünk, tehát a megfelelő címválasztással növeljük a találatok számát.

Csak semmi rövidítés és szakszó!

Nincs attól bosszantóbb, mikor már a címben olyan rövidítést látunk, amelyet vagy egyáltalán nem ismerünk, vagy olyan jelentését ismerjük, amely nem korrelál az adott témával. Az ilyen rövidítések és ismeretlen szakszavak könnyen az olvasók kedvét szegi.

Forrás: Editage

Mutasd meg másoknak is:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük