Már egy hónapja, hogy elkezdődött a 2021/22-es akadémiai év. Akár új vagy a tudományos pályán, akár már valamely terület szakértője vagy, tanácsos azzal kezdeni az évet, hogy alaposan átgondolod a céljaidat, illetve priorizálod a feladataidat. Íme 4 kérdés, melynek megválaszolása támpontot adhat az eredményeid hatékony kommunikálásához.
Egy jó tervvel a tarsolyodban, a munkád nagyobb hatást gyakorol a tudományos közösségre.
Miért, Kire, Hol, Hogyan?
Miért akarod megosztani a kutatásod szélesebb közösséggel?
Mielőtt bármilyen projektbe belevágsz, ajánlatos pontosan meghatározni a céljaidat annak érdekében, hogy tudd merre tartasz, mit szeretnél vele elérni. A céljaid pontos megfogalmazása segít abban, hogy átlásd a stratégiád és munkaterved.
Kire szeretnél hatást gyakorolni?
Az, hogy mit és hogyan kommunikálsz nagyban függ attól, hogy ki a célközönséged, ezért elengedhetetlen, hogy tudd, kit szeretnél megszólítani, mielőtt azon kezdesz el ötletelni mi a leghatékonyabb módja a közönséged elérésének.
Hol kommunikáld a kutatásod?
Fontold meg, hogy a közleményed milyen formát öltsön (cikk, podcast, videó, infografika), valamint azt is, hogy melyik közösségi média platform lenne a legrelenvánsabb a közönséged számára. Ne feledd, hogy a hatékony kommunikációnak két oldala van: előbb fel kell térképezni, hogy melyek azok a csatornák, amelyek a legnépszerűbbek a célközönséged körében, aztán igyekezni kell azon csatornákat a lehető legnagyobb mértékben előnyben részesíteni.
Hogyan keresztezi a kutatásod témája a közönséged érdeklődését?
Ahhoz, hogy tudj kapcsolódni a közönségedhez fel kell mérned melyek azok a témák, problémák, amelyek már foglalkoztatják őket. Szintén fontos olyan témákban gondolkodni, amelyek jól illeszkednek a világon jelenleg zajló eseményekhez.